Kan vänskap rosta?

publicerat i Allmänt;
Lite muntra tankar i det mörka grå. 
Såg på Diggiloo häromkvällen. Från årets sommarturné. Uss Nujen var med och pratade bl a om svårigheter med svenska språket. De där svårbegripliga talesätten vi har. Som t ex: "Jag anar ugglor i mossen"..."Här ligger en hund begraven"..."Nu blommar löken"..."Nu har du satt din sista potatis"..."Han har inte alla hästar hemma"...osv....;-)) Vi förstår dem ju utan att egentligen tänka på dess ursprung. Allt har ju sin förklaring men hur märkligt måtte de inte låta för invandrare som försöker förstå svenska! :-) 

Min dag har bestått av yoga och jobb. Känns bra. 

Det sägs att gammal kärlek inte rostar. Vänskap då? Kan den rosta...jag börjar nästan tro det. 
Tyvärr...
Bestämmer mig för att låta vissa saker bara vara. Avvaktar. Besvikelsen lägger sig. Minskar i betydelse. 
(null)


Bjuder på sommarminnen idag:
(null)

(null)
(null)

Det är när jag tittar på bilder från i somras som jag påminns om att det fanns en del soliga dagar även sommaren 2017. :-) Behöver dessa bilder att värma mitt sinne med dessa mörkgrå dagar. <3 

NAMASTE
❤️


Taggar: #talesätt#vänskapsomrostar#sommarminnen;

Kommentera inlägget här :