Man får drömma

publicerat i Allmänt;
Hmm...en lång sandstrand, vågor som slår, sol som gassar, en god glass att smaska på, läckra solglasögon, kanske en drink före maten, men först ett härligt dopp i det varma vattnet...

Hmm...med en suck konstaterar jag att jag bara drömde mig bort...
Det är kallt, mörknar snabbt, ett litet vitt puder på marken, grå himmel, tvättmaskin som brusar, jag känner mig "urrig"...

Hmm...jag bor i en lägenhet, nära havet, fin utsikt, tak över huvudet, element som värmer, mat på bordet, en skön säng, varma kläder, en underbar make, en rolig hund, böcker att läsa, filmer att titta på, musik att lyssna på, vänner att kontakta, finaste sönerna på jorden, ett jobb att sköta...

Hmm...det är nog inte så synd om mig...;-) 

Miljontals människor är på flykt. Vad har jag att klaga över? 

Tänder ljus. Av tacksamhet. Och för alla lidande människor. 

Vi har ett liv att leva. Vi har ett ansvar. Vi har ett kall. 
Dela ljuset. Ta hand om oss själva och andra. 

Och man får drömma. :-)

Frid och allt gott!
❤️
(null)

Taggar: #drömma#solochhav#tacksamhet#ettlivattleva;

Kommentera inlägget här :