Suckarnas måndag ;-)

publicerat i Allmänt;
(null)
Måndag
Hej och hopp! Det ser nästan ut som om vi ska flytta här ifrån lägenheten. Det är kartonger, väskor, kassar, högar med prylar överallt. "Ah, javisst ja...utrensade grejer som ska till second hand i de kartongerna"..."grejer till jobbet där ja"..."och vad har vi här?"...suck...
Öppnar man dörren till badrummet inser man att "nä, det ör inte aktuellt med någon flytt här inte"...tvätt utspridd över hela golvet och en mer än överfull tvättkorg...suck....
Damm och hundhår yr omkring i solens sken...suck...jag vet en viss maskin som ska få jobba, jobba...eller flera maskiner förresten...tvättmaskinen är igång...
Önskar att jag också var en form av maskin som kunde laddas upp eller få energi via en kontakt i väggen....

Och nu låter tvättmaskinen som om den håller på att dunka sig ner till grannarna under...suck...fattas bara att den går sönder nu...den tycker kanske att den gjort sitt efter snart tio år...suck...

Jag är ingen maskin. Kan inte laddas upp. Har ändå hållit betydligt mer än tio år, trött och avskavd och sliten men ändå...
Trodde jag...så sa min kropp, mitt under tvättsorteringen: "nämen hallå där! Vad sysslar du med?" 
Och så låste sig ryggen...
Trött, avskavd,sliten och med låst rygg...det blir nog inte mycket gjort idag trots allt...tack och suck... :-(

Våra klockor visar sommartid förutom dem vi inte ändrade i våras. Våra almanackor visar glatt upp sidor från september respektive oktober...suck...

Hela lägenheten måste ställas om till Nutid! Och bli ett ställe att vara på. Bo i. 
Fast med en låst rygg kommer det nog att ta sin tid...suck...

Världsliga problem...jag vet....i-landsproblem...jag vet...

Och jag har bara mig själv att skylla på...eller ja, maken också förstås...och hunden? Nej...

Sitta där i torpet och ha det gott! Trodde jag att det gick omkring en hustomte och fixade allt medan jag var borta? Eller att det flög omkring en söt Tingeling med sitt spö och förtrollade och förskönade allt? 
Nä...jag får allt vara min egen Tingeling...ska bara hitta trollspöt först...;-) 

Det känns som om man med en duns landat i verkligheten igen...;-) 

Och nu fick jag syn på balkongerna också. Den ena ser ut som...nä, strunt i det! ;-)

Jag erkänner, jag smet iväg en stund ;-) Hälsade på en kär vän i hennes arbetslokal. Grattade på födelsedagen och pratade bort en stund...en lång stund ;-)

Och tänk när jag kom hem igen såg allt precis ut som när jag lämnade det...suck ;-)

Tingeling!
❤️

För övrigt anser jag att egoismen och föraktet för andra har fått sitt ansikte. Jag tror ni vet vem och vad jag tänker på...
(null)

Taggar: #tvättberg#trollspö#tingeling#egoism;

Kommentera inlägget här :