Vi tiger ingenstans!

publicerat i Allmänt;
På löpet: "Dimmig syn kan vara cancer"...
Det är mycket som "kan vara" nu för tiden. Att bestämma vad som ska stå på löpsedlarna handlar om att locka köpare och att skrämmas verkar vara en bra metod...eller?

 Dimmig syn kan vara dåligt rengjorda glasögon...(min kommentar)
Seriöst:
Har man dimmig syn: uppsök optiker eller läkare. Så står det på "min löpsedel" ;-) 

Metoo...vilken revolution. Jag är inte ett dugg förvånad över omfattningen. Den manliga maktstrukturen. Tystnadskulturen. 

Jo, det finns kvinnor bland förövarna och jo, det finns män bland offren. Men det ena ursäktar absolut inte det andra! 

All denna skam och skuld som kvinnor av rädsla tagit på sig och burit...den lättar nu, den släpper...jag är inte ensam...det var/är inte mitt fel....känner allt fler nu...

Kvinnan tige i församlingen! Så banne mig heller! Vi tiger ingenstans! 

Män som gnäller om att de "inte ens vågar flörta längre" borde försöka lära sig skillnaden mellan att flörta och att tafsa, kränka, våldta! 

Tack alla män och kvinnor som tar detta på allvar och inte förminskar genom att skämta om det. <3

Blev lite allvarligt denna lördag. Här kommer mer. Hittade denna text på en lapp när jag rensade:

(null)

Jag vet inte vad du har för väder där du är. Här regnar det. Söderut är det visst snökaos? Var du än är och vad du än gör så hoppas jag att du mår bra. 
Och har en bra helg, helt efter din förmåga och förutsättningar. Och önskemål. 
Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️
Sommarminne:
(null)

Taggar: #metoo#löpsedlar#tigerinte#sommarminne;

Kommentera inlägget här :