Ibland måste man få känna så

publicerat i Allmänt;
De sitter på en bänk. Två vackra kvinnor. Två av mina käraste vänner genom livet. Avståndet i mil har gjort att vi inte träffats så ofta efter gymnasietiden. Nu har dessa två sammanstrålat i den enas vackra hem i Grekland. Åh, vad jag önskar att jag var med dem där. Deras hälsning med foton värmer mig. Älskade vänner. Vi är "damer" nu. ;-) Fast inom oss är vi fortfarande de fnittrande och begåvade tjejer vi en gång var. Eller hur? Jag ser det i era ögon. Era vackra själar. Jag kan höra era skratt inom mig. Och min tacksamhet över att ha fått möta er under denna jordevandring är stor. Oj, vad vi har bråkat. Och vilka hemlisar vi delat. Och vad vi skrattat! Och stöttat. Så många mil kan inte ta död på en djup vänskap. Så är det! 
Skål på er tjejer. Ni är en vacker del av mitt liv. Tack <3
Jag önskar alla en sån vänskap som jag har fått ta del av. <3
(null)

Det blev en jobbarmåndag. Glad när orken räcker till :-) Vet inte hur vädret varit hos Dig, men här har det blåst ordentligt. Kall vind. Tog mig ner till sjön. Det är inte ofta det går såna vågor på denna sjö som det gjorde idag. Mötte några grannar/vänner. "Det blåser snö" sa en av dem. "Det är snö i luften". Ja, det stämmer. Ikväll faller det något vitt i luften...
Vi skämtar om att det är dags att ta fram snöslungan...fast...man vet ju aldrig...börjar det snöa här i dessa trakter så slutar det inte i första taget. :-) 
(null)

Nu sprakar brasan och den goa värmen sprider sig runt i rummet. 
Just nu känns livet bra. Ibland måste man få känna så. 
Kärleksljus
❤️

Taggar: #vänner#jobb#blåst#vågor#känslaavsnö#måfint;

Kommentera inlägget här :