Så stark och så skör på samma gång

publicerat i Allmänt;

Höstanemonen, så stark och så skör på samma gång. Den har ett skört yttre men är så stark som blommar nu på hösten. <3


Känner mig lite så själv nu. Jag har inget skört yttre ;-) men jag är skör både kroppsligt och själsligt just nu. Men jag vet att jag har en styrka inom mig. Min egen personliga styrka som tagit mig igenom så mycket svårt. Med hjälp och stöd från andra men det är jag själv som gjort/gör grovjobbet ;-)

Styrka...jag skulle inte se Barncancergalan igår, men det gjorde jag ändå. Och är glad över det. För där var mycket tårar men också mycket skratt. En fin mix. Och jag tänker på styrkan hos de barn, föräldrar och syskon som berättar om det fruktansvärda de går igenom... Känner stor tacksamhet till dem. För vi måste våga dela även det som gör ont, det sorgliga och svåra i livet. Vi lär oss. Får nya insikter och kunskaper. Och kan stödja varandra. 


Zlatan fyller år idag. Liksom två fina vänner till mig. Men allra mest glad är jag över att mitt barnbarn fyller 4 år idag!!! Kärlek <3 <3 <3<3


Underbara unge <3

Häromdagen dog Magdalena Ribbing. Jag gillade henne. Vett och Etikett. Hon var klok och kunde vara väldigt rolig ibland. Vila i frid. 


Igår kom nyheten om Tom Pettys död. Hm...tänkte jag, vad var det nu för låtar han gjorde? Jag googlade och visst ja! En massa bra låtar och en säregen röst. Tack! Vila i frid. 



Höstpalett <3

”Säger man ingenting när någon uttrycker sig rasistiskt eller homofobiskt, är man feg”

Magdalena Ribbing
<3

Och på samma tema:

Kärleksljus och Hoppfullheter

❤️

Kommentera inlägget här :