Leva livet

publicerat i Allmänt;
(null)
Vackra Barbro

Hälsingetösen Lill-Babs har lämnat oss. Den där sprudlande energin och det ödmjuka, kärleksfulla, passionerade hjärtat vilar nu. Lill-Babs har ju "alltid" funnits där. En vacker själ. En tuff brud. En stark kvinna. Det känns tomt...

Tänk att hon en gång fick skriva autografer till Beatles :-)

"Leva livet, nu ska jag leva livet!"
Det gjorde du, Barbro! 
(null)
Men jag gillade din röst mest när du sjöng jazz :-)

Musikhistoria. Jag blir så nostalgisk när jag först såg Jerry Williams Farwell Show igår och Malous minnesprogram om Lill-Babs på förmiddagen idag. Det är ju minnen från hela mitt liv! 

Om jag känner mig gammal? 
Jag svarar med Lill-Babs ord: "Jag är inte gammal, men jag har levt väldigt länge". ;-) 

Tack för allt du var, Lill-Babs, under denna din jordevandring. <3 

Strax ska jag gå ut en sväng i solen. Sen "sköta om min förkylning" så att jag får behålla den länge...;-) Hm..inte så kanske...vill bli av med den!!! :-) 

Men först. Det där med kvinnorna vid Jesu grav...
(null)
("Lånat" från Fb) ...och på den vägen är det fortfarande inom vissa kretsar...suck...sjukt...:-(

Idag är glada påsken slut, slut,slut...här hos mig...tuppar, påskägg och påskris åker ut, ut, ut...:-)

Maken och yngste sonen jobbar från mycket tidig morgon till sena kvällen. Jag håller tummarna för att jag snart är "fix for fight" jag också :-) 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #nostalgi#lillbabs#jerrywilliams#kvinnoprästmotstånd#levalivet;

Kommentera inlägget här :