Ordning och reda?

publicerat i Allmänt;
Du kom springande emot mig och kastade dig i min famn. Jag kramade dig så hårt att det nästan gjorde ont i oss båda. Jag kände sån tacksamhet över att du fanns där just då.
Kvällen innan hade jag sett på tv hur ditt folk flydde ett land de inte fick vara kvar i. Hur de vandrade och hur de var tvungna att begrava de sjuka som dog och de som inte orkade gå längs vägen längre...gamla och barn...Jag visste att du och din familj också flytt den vägen...
Nu fanns du här och varje dag fick jag möta dig och lära känna dig på den förskola där jag jobbade.

Jag glömmer aldrig...trots att åren gått...och nu finns massor av barn som liksom du tvingats fly...

Det finns de i Sverige som bryr sig. Men de etablerade partierna bryr sig allt mindre. Vissa har aldrig brytt sig. Man nästan tävlar om att vara mest flyktingfientliga...det är ju valår...
"Ordning och reda" är slagorden. Det låter ju bra, men vad innebär de, egentligen? 

(null)
<3

Varit i stan idag. Konstaterade att våren kommit en bit längre där än här i torpet. Tvättat och jobbat. 

Solen skiner ännu och värmer nu vid 17-tiden. Älskade sol! Fullt med gäss ute på fälten längs med vägen och några tranor. Vårtecken! :-) 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #flyktingar#då##nu#valår#ordningochreda#vårtecken;

Kommentera inlägget här :