Väntan, längtan och svåra val

publicerat i Allmänt;
(null)
Väntan och Längtan...
Bilden togs igår. Idag är det snö och regn som gäller. Och blåst. 

Inte undra på att kroppen värkte på "väderkärringen" (mig) igår. Det var inte bara förkylningen...det var vädret...Jag vet att det inte finns några vetenskapliga bevis på sambandet mellan väder (väderomslag ) och värk i kroppen. Det finns inga "bevis" för att vi påverkas av fullmånen heller. Men vad spelar det för roll? Vi som "har det" vi vet ju att det är så här! 

Idag tänker jag på alla de där svåra besluten vi måste ta under våra liv. Vi står ju alla ibland vid de där vägskälen. Vi vrider och vänder på problemet. Vad blir bäst? Vad är rätt? Våra samveten och våra skuldkänslor tävlar om uppmärksamhet. Vad blir bäst för mig och vad är rätt att göra mot andra? Långt därinne inom oss försöker den där inre rösten säga oss något...Gör det som känns rätt för dig så blir det rätt för andra också. 
Det är svårt. Att följa den rösten. Vi vill ju inte vara "egoistiska"...men vad är egoism? Att följa sin egen inre röst istället för att följa andras röst och krav är inte egoistiskt. Det vi gör av kärlek till oss själva blir i förlängningen också rätt för andra. 
Men vi är så rädda för att välja fel...men bara framtiden kan visa det...så när vi väljer efter vår egen känsla väljer vi det som är rätt i nuet...

Vi har alltid ett val, sägs det. Mmm...men ibland står vi inte vid ett vägskäl. Ibland finns det bara en väg. Om vi vill överleva alltså. Jag väljer att se det som en fingervisning från andevärlden (eller högre makt, Gud, universum eller vad man nu vill kalla det). <3

Ändå...många val smärtar...och är så fulla med ångest..men det finns ändå en befrielse i besluten...
Och: vi måste lära oss att förlåta oss själva...Och: respektera varandras val...

Det här är mina tankar. Dina tankar kring detta är dina. Tack för att du ville ta del av mina. <3

Det regnar och blåser och jag drar pläden omkring mig här i soffan.  Regnet och blåsten har nog bra effekt på snösmältningen. Tror jag. 

Hoppas att solen lyser på Dig! 

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️
(null)



Taggar: #längtan#väntan#svåraval#deninrerösten;

Kommentera inlägget här :