Trasig under den glada ytan

publicerat i Allmänt;
(null)
Det väldigt gamla äppelträdet ger mycket frukt i år <3

Vaknar till nyheter.
Nyheter jag vill ha och med glädje tar emot. 
Nyheter jag inte vill ha men ändå bör ta emot. 

Slappnar av efterbehandla rad intensiva veckor. Och förstår hur jag ansträngt mig, hur jag spänt mig och bitit ihop. Jag har haft väldigt kul. Men även roligt tar energi. 

Försöker landa. Det blir nog en "nödlandning".När man under den glada ytan egentligen är trasig...


Nu några dagar att få läka i lugn och ro. 
(null)
Nej, idag får du inte åka med husse in till stan. Idag får du stanna hos matte...:-) 

Idag går mina tankar till en vän som har det väldigt jobbigt just nu. Saker händer i livet, saker som vi då och då oroar oss för. Men som sällan händer. Och så gör de plötsligt det ändå...

Är tacksam över att det finns skyddsänglar.
Är tacksam över att det är lite svalare nu. 
Är tacksam över möjligheten att få vila. 

I sommar har jag lärt mig att mirakel kan ske. Det är en specifik händelse som fått mig att inse detta. En personlig händelse, med mig och en fågel. En dag ska jag berätta om miraklet. 

(null)

Det brinner på nya ställen i vårt land nu. Fortsatt vaksamhet och varsamhet är viktigt. <3

Vill citera en klok vän som kan mycket om HSP:
"Det behöver inte hända så mycket i det yttre för att trigga igång djup tillfredsställelse i det inre"
Leif Grytenius

Håller med, känner så <3

Hälsningar från mig och mitt torp:
(null)
❤️

Taggar: #trasigunderdengladaytan#gamlaäppelträdet#tacksam#branyheter#sorgliganyheter#nödlandning;

Kommentera inlägget här :