Min barndoms julafton

publicerat i Allmänt;
Han stod där vid min säng när jag vaknade på julaftonsmorgon. En stor, gammal tomte som mormor gjort. Sliten och lite sned. Hans mask hade bytts några gånger genom åren. Mammas barndomskängor på fötterna. 
Hur mamma lyckades smyga in honom utan att jag vaknade, det var en gåta för mig, jul efter jul...;-) En vit julstövel av papp stod där också. Med godis. Och en julklapp, något att fördriva tiden med, under "årets längsta dag"...:-) 
Julgranen hade vi klätt kvällen innan. Nu stod den där och lyste upp i mörkret. Och glittret glittrade. Så startade mina julaftnar när jag var liten. <3
Det låg förväntan i luften...och det kändes som en halv evighet innan Kalle Anka startade och en hel evighet innan tomten kom.. (null)       

Från mig
till Dig:
En riktigt 
God Jul! 
❤️
(null)
(Mysko hundras...det kanske är en get? ;-)

PS: Jag har nog aldrig skrattat så mycket tillsammans med make, svärmor och son som jag gjorde under Bingolottos uppesittarkväll. Vinsten var ringa, men oj, så underhållande! 







Kommentera inlägget här :