Den innersta kretsen

publicerat i Allmänt;
(null)
Det här "virrvarret" målade jag 2013, när jag vandrade på Bättringsvägen efter min svåra sjukdom. Nu dök den upp i samlingen och jag började fundera lite över den. Tänkte på det där med kontakter människor emellan under vår jordevandring. Hur vi hakar fast eller i varandra. Vissa för livet, andra för ett tag. En del av ringarna är slutna. Den innersta kretsen. Andra ringar är öppna. Kanske för att kunna släppa taget. Eller så är de öppna för att ta emot nya kontakter. Knyta nya vänskapsband. :-)
(Målningen är ljusare i verkligheten, kameran gör inte färgerna rättvisa. Finns lite "guldglitter" i den också.)

Det snöar här idag... lite "onödigt" känns det som då vi ännu har mycket snö kvar här. Jag hostar och snörvlar och vilar större delen av tiden. Lite feber. Ont i halsen. Te med honung gör gott. Lindrar :-) 

(null)
Tittade igår upp mot "ateljén" i gamla huset. Ser lite märkligt ut med gardinen...??? 

(null)
Började på denna målning igår...ser spännande ut, ska bli kul att fortsätta, när orken tillåter...;-)

Ja, vad ska man säga om tjejerna i OS. De svenska. En "skräll" till. Ett Guld till! Wow! Grattis och Tack Frida Hansdotter! :-)

Så blev det fredag igen. Över halva februari har gått. Dagarna blir allt längre. Visst är det skönt! 

Ha en fin helg! Gör något du tycker om att göra. Unna dig något gott! :-)

Kärleksljus
❤️
(null)

Taggar: #deninnerstakretsen#ljuset#spännandemålning#ettguldtill;

Kommentera inlägget här :