En aning vår och flera skrällar

publicerat i Allmänt;
(null)
Den kärleksfulla buketten från maken <3

Visst är det mysigt med alla "skrällar"! Media älskar det ordet nu. :-) Och stort grattis till tjejerna Charlott Kalla och Hanna Öberg! Och tack till er!!!!!

(null)
Jag gillar den här. Den är så sann. När man idag är en sån där "flummis" som jag är, får man stå ut med att folk är "övertygade" om att jag har fel...ändå har de aldrig upplevt det jag upplevt och ännu mindre prövat på...

Jag gillar och är öppen för forskning och vetenskap. Och jag gillar det som inte syns och inte kan mätas men som finns ändå. ;-)

Dags för denna igen ;-)
(null)

Att alltid vara skeptisk och ifrågasättande, det är bra. Men att vara helt fast i ett gammalt ärvt mönster, nja...;-) 
Ser med avsmak och avsky på Uppdrag Granskning om sekten i Knutby. Otäckt. Det är svårt att förstå hur människor kan bli så hjärntvättade. Och "Kristi Brud", vilken otäck människa. Så många som farit illa. Så många som lämnat och nu tack och lov berättar. Som erkänner sina lögner. Som lever med ångest men också börjat nya liv. Bättre liv. 

Varför tittar jag då? Jo, det är det där intresset för psykologi. Hur vi människor reagerar och beter oss i slutna sammanhang. Där om någonsin bör man vara skeptisk...

(null)

Med stor glädje och tacksamhet såg jag sista delen av Lerins lärlingar. Och jag saknar redan dessa underbara, kloka och fina människor. Så mycket kärlek och så mycket värme! Det handlar ju om att våga vara sig själv och att dela med sig av sitt inre <3
(null)

Idag är jag "hockeyänka"  och hunden i "vänteläge" hela dagen. Från tidig morgon till sen kväll. Maken och yngste sonen sliter och slavar på jobbet och kopplar sedan av med hockeymatch. Jag och hunden promenerar och vilar. Det går ingen nöd på oss inte. ;-) 
(null)
"Ganska bra att matte är förkyld och ligger still och inte far omkring en massa" ;-) 

(null)
Man anar lite vår ute idag. Och titta: ett hjärta i toppen på eken! :-)

Vi kan ju hoppas på fler positiva skrällar framöver :-) Om inte annat så får vi väl "skrälla" själva...

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #skrällar#vår#knutby#hockeyänka;

Kommentera inlägget här :