Magi och fantasi

publicerat i Allmänt;
(null)
Vacker dag, vackra motiv

Söndag kväll: 
Vi går omkring med pannlampor jag och maken. Som gruvarbetare typ. Allt blev plötsligt svart. Snabbt klarade jag testet: "hitta och tända stearinljus". Efter ett tag kommer meddelandet om att ett fel uppstått och strömmen måste stängas av. Brasan i öppna spisen sprakar gott. Stearinljus och värmeljus och pannlampor lyser upp i mörkret. Det är riktigt mysigt. 
Strömmen kommer tillbaka innan vi lägger oss. 
(null)

Lite senare på natten lyser månen upp gården. Det är -20 grader och det glittrar i snön. Magiskt vackert!

Och på morgonen lyser solen.
(null)
Påbyltad går jag ut på en "knastrande" promenad. 
(null)Allt är hänförande vackert. Alldeles stilla. 
(null)
Magisk vinterväg
Jag njuter av den höga luften
Det biter lite i kinderna
Det knastrar under kängorna
Allt är tyst och stilla
Kroppen njuter
Själen njuter
Tacksamhet
<3

(null)
Tror att grannen får problem med att komma in på gården ;-)

(null)
På eftermiddagen kommer det lite molntussar seglande mot himmelen. Träden får så roliga former av den tunga snön. 
(null)
Hm...ett djur? En gubbe? Vad ser Du? :-)

Skönt med allt ljusare dagar. Man orkar lite mer. :-)
Även om jag vet att det kommer att ta tid för all denna snö att smälta så är det ändå lite mysigt att få uppleva detta igen. Nu när vinden bedarrat. Och snöflingorna slutat dansa/vräka ner...
(null)
Iskristaller <3

Jag antar att det här är bra för grundvattnet...?
Men jag vill inte ha mer snö nu. Läste om något rekord i snödjup, 175 cm, i Härnösand!  

Jag hoppas att du haft och har en bra måndag!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #magi#fantasi#vinter#iskristaller;

Kommentera inlägget här :