Jag tänker på friheten

publicerat i Allmänt;
(null)
Jag tänker på friheten...
(null)
...att få vara sig själv...
(null)
Min egen fria tanke, känsla, sanning, tro..,mitt hopp och min längtan...
(null)
Friheten att vara Jag...

Jag tänker också på flykten från oss själva. Från det vi är innerst inne. Vi följer strömmen fast att det tar emot. Strömlinjeformade...;-) 

(null)

Vi väljer själva om vi vill stanna i det vi formats till. Om vi är trygga och trivs med det.
Men om det är något som skaver, känns fel, gör ont...
Då har vi friheten att sprida ut vingarna och lätta...det betyder inte att vi måste flyga iväg långt bort, till en ny plats...vi flyger inåt...vad är det som skaver?  Mina egna krav och måsten? Andras krav? Andras sanningar? 
(null)
Jag har "provflygit" så länge nu. Via olika läror, trosatser, psykologi, livstilsböcker, resor, coacher...och visst har jag kommit en bit varje gång...men det är inte förrän jag på allvar mötte mitt eget jag, min egen vilja, sanning, övertygelse, röst, vibration...genom UPPLEVELSE...som jag kom hem i mig själv. 
Och jag bryr mig inte ett skvatt om vad andra tycker om det! :-) 
(null)

Vi är alla lika. 
Fast olika <3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #friheten#vingar#fjädrar;

Kommentera inlägget här :