Glädje och sorg

publicerat i Allmänt;
Alla är räddade ur grottan! Vilken fantastisk räddningsinsats. Så befriande för pojkarna och deras anhöriga. Hoppas nu att vistelsen i gruvan inte får någon svår konsekvens i form av sjukdom t ex.  

Jag tvekade om jag skulle lyssna på dagens sommarpratare eller inte. Men jag gjorde det. Lyssnade på Ebbas pappa. 11-åriga Ebba som dog i terrorattentatet i Stockholm förra året. Det gjorde ont att lyssna på sorgen och smärtan. Och jag önskar så att denna stackars pappa orkar leva vidare. Hitta kärleken igen och få barn igen. Det är hans största önskan. 

Som ofta vid sorg dyker orden "om" och "varför" upp. Speciellt vid olyckshändelser. "Om det inte varit för....om jag istället hade..." osv...Egentligen meningslöst men ändå så mänskligt. Vanmakten. Och "varför" är frågan man väldigt sällan får svar på...

Min tanke gick också till min äldste son som minuten innan vikt av från Drottninggatan...så nära...änglavakt...<3

Hoppas att sommarpratet blev som läkande terapi för pappan. 

(null)

Nu i torkan uppmanas vi att köpa svenskt kött. Inga problem och inget nytt för min och makens del, köper vi kött så är det svenskt. En självklarhet. Alltid. Inte för att vi är "präktiga" på något sätt utan för att det känns tryggast så och för att gynna svenska bönder. 

Träd måste fällas här runt gården. De står otäckt nära hus och växthus. Även ett av mina favoritträd, en hög, ståtlig hängbjörk...men vi behöver hjälp och goda råd..det är på väg...

Va? Ingen Midsomer på tv ikväll? 
Hm..det blir kväll och natt och tisdag går över i onsdag i alla fall! Jodå, det är säkert! ;-)
Och nästa tisdag är allt som vanligt igen. :-) 

Kärleksljus
❤️




Taggar: #räddade#sorg#glädje#om#varför#träd#somvanligtigen;

Kommentera inlägget här :