Det kom regn

publicerat i Allmänt;
(null)
Skördelycka. Och så vackert.

Regn! Rätt som det var kom det regn när vi satt ute i paviljongen och åt lunch. Tillsammans med våra mysiga gäster. Vi blev alla fascinerade av ljudet. Regn! Så gudomligt skönt! 

Så for regnmolnen vidare. Och snart var det soligt och varmt igen. 
För en stund kunde vi andas friskare luft. 

Trevligt har vi haft det. Alltid kul att träffa och prata med ungdomar. Och att de vill komma och hälsa på oss! 
(null)
Fick så vackra rosor. Ser röda ut på bilden men är rosa i verkligheten. <3


Och helt glömde jag bort att det är fredagen den 13:e idag. ;-) Handen på hjärtat: varför skulle det vara otursdag just den 13:e? Och fredag? Jag har skrivit om ursprunget till detta (olika teorier)i tidigare inlägg så jag skippar det nu. ;-) Men ett ord ska jag skriva: paraskavedekatriafobi = fobi för fredagen den trettonde. 
Det måste vara hemskt att ha en sån fobi men tur i oturen att dessa dagar inte inträffar så ofta, bara en till tre gånger per år. 
Dessutom: 
Enligt en omfattande olycksgranskning som försäkringsbolaget Trygg-Hansa gjort inträffar nästan sju procent färre skador under fredagen den 13 än under en genomsnittlig dag och tre procent färre skador fredagen den 13 än under en genomsnittlig fredag. Källa: Wikipedia 
(null)
:-)  (Från Fb-sidan: "Gilla sidan eller sk*t i det")

Det kanske finns någon magi i numret 13, vad vet jag? Det behöver ju inte vara något negativt. :-)

(null)

Trevlig helg! 
Kärleksljus
❤️


Taggar: #regn#rosor#trevligtbesök#fredagendentrettonde;

Kommentera inlägget här :