Hoppas att det slutar väl

publicerat i Allmänt;
 
Den där hjärndimman...
Men ändå...hur kunde jag missa att Lasse W var på Furuvik igår??? Den här sommaren knäcker mig... (Gläder mig med mina vänner som var där, Lasses konserter är alltid sååå bra)
Åskan och regnet avtog igår kväll och ersattes av en tät dimma och hög fuktighet de lux...26-27 grader inne, fönstret öppet, vänder och vrider mig och svettas...huvudvärk...
Bilderna från översvämningarna i Uppsala är både roliga och bisarra...
Alla papper krullar sig av fukten och allt känns fuktigt. 
Hur vädret än är denna sommar, så är det extremt...

Om jag orkat vara "duktig" hade jag gjort min vätskeersättning själv, men nu är jag inte "duktig" så jag tar apotekets Resorb. Och eftersom det är slut på Resorb på apoteket så tar jag min sons Resorb. ;-) Så ligger det till...;-) 

Ibland blir jag så trött på "duktighetssverige" så som den ser ut på sociala media. Det plockas bär och det saftas och syltas och bakas och folk är ute och joggar i hettan och grönsakslanden bågnar av friska växter och det ordnas fester och...och här ligger jag som en utslagen padda och orkar ingenting...;-) 
Hoppas att ni förstår att jag unnar alla andra att orka och ha det bra...och att jag gärna skulle orka jag med...för även om människovärdet inte sitter i "duktigheten" så är det ju ändå så det ser ut...

Nåväl...nu ska denna padda vara duktig och ta sig i kragen (?) och spotta i nävarna (?) och dra upp ärmarna (?) och sätta igång förberedelserna inför mammas besök. Vi ska möta henne i Bålsta och naturligtvis är tåget försenat!....

(null)
Vacker himmel i lördags

(null)
Lite att klura på? ;-)

När jag nu skriver har det gått flera timmar och helt plötsligt är vi på väg till...Västerås! Som sagt var så var tåget försenat och i Västerås stannade det...
Vi har ätit gott hos svärmor och lämnat tillbaka barnbarnet till hennes föräldrar. När vi kom till Bålsta vräkte regnet ner och det blixtrade och dundrade. Vi blev "lite"’blöta innan vi kom inomhus...
Och nu är vi på väg till Västerås. Till en trött och hungrig gammal mamma...

Kan inte säga att allt är väl, men jag hoppas att det slutar väl! 

Hoppfullheter
❤️
(null)
Vilken baddare till squash!

Taggar: #hoppasattdetslutarväl#högluftfuktighet#västerås#tågförsening#duktighet;

Kommentera inlägget här :