Fynd, favoriter och fotboll

publicerat i Allmänt;
Nej, det blev inget jobb för mig idag. Skovet är ett faktum. Ont, ont, ont gör det. Både i kroppen och i själen. Förbaskade sjukdom! :-(

Det fanns ju en tröst: jag kunde se Sveriges första match i VM :-) "Se och se" ;-) Jag är ju inte den som kan sitta stilla och "glo" hela tiden.  Nej, jag kör med titta från och till men lyssna hela tiden :-) När jag inte tittade så målade jag ;-)

Grattis Sverige till vinsten! När straffen satt som den skulle skrek jag rakt ut i min ensamhet så att det ekade i skogen här. ;-) Det finns inte en fågel eller ekorre som missade det! Ha ha :-) Nästa match är mot Tyskland...oj, oj,oj....;-)

Som ni vet så "rensar" jag mycket bland grejer här i torpet. Och gör små nostalgiska fynd. T ex LP-skivor...varför har jag kvar såna när jag inte har något att spela dem på? Jo, innan vi flyttade senast, gjorde vi en stor röjning. Flera backar med skivor gick till second hand. Men några sparade vi. Av "nostalgiska skäl" :-) För det fina omslaget t ex. Som det här:
(null) 
Hon är så vacker, Buffy Sainte-Marie. En av mina absoluta favoritsångerskor. Lyckan var stor när jag såg henne live under en konsert i Uppsala Universitets vackra aula. Det var ett led i antikärnkraftskampanjen. 

(null)
Här en annan favorit...<3 Jag bara kan inte göra mig av med den...barnsligt nog...;-)  Trots att jag har nästan all hans utgivning på cd...
I övrigt är jag bra på att rensa ;-) 

Har du också några "nostalgiska favoriter"?

Det blåser kraftigt igen. Och solen tittar fram. Jag antar att "allt är som det ska vara"...?
Man får väl hoppas det.

Kärleksljus
❤️



Taggar: #fynd#favoriter#fotboll#fibromyalgi;

Kommentera inlägget här :