Ännu vilar våren

publicerat i Allmänt;
(null)




(null)
I söndags kväll...alltid bakom gardinen.,,;-))

Igår hände något märkligt. Jag stängde en låda i barbordet i köket i stan. Plötsligt öppnar sig dörrarna på ett litet skåp vi har på väggen, mittenhyllan flyger ut tillsammans med alla likörglasen. Allt krossas i tusen bitar mot barbordet och sprids över golvet...
Tack och lov var yngste sonen på besök och kunde hålla i hunden så att han inte trampade på glasbitar medan jag och maken försökte samla ihop alla bitar, flisor och skärvor...Hyllan är av trä så den höll. 

Naturligtvis finns det en naturlig förklaring. En av de 4 stiften (?)som hyllan vilade på hade åkt ur sitt hål och när jag stängde lådan så...
Hm...???


(null)

Det dröjer ett tag till innan ljugarbänken kommer få lyssna till senaste skvallret...;-)

Nu har vi bott i Gävle i 10 år. Visst har tiden gått fort men ibland kan jag ändå känna: "har jag bott någon annanstans?" ;-) Vi stortrivs fortfarande och känner oss hemma här. <3
Hoppas att Du trivs där du är! 

NAMASTE 
❤️

Taggar: #ännuvilarvåren#glasskärvor#trivsel;

Kommentera inlägget här :