Dripp dropp och tacksamhet mm

publicerat i Allmänt;
Släpp taget nu kung Bore! :-) (null)
Mars. Ur Årets saga av Elsa Beskow

-17 i morse. Men sen steg, tack och lov, temperaturen och nu på eftermiddagen är det -5. Solen skiner och det blåser och man får se upp så att man inte får snölass eller istappar på sig. Droppen dripp och droppen drapp...;-)

(null)

Min värk börjar ge med sig lite grand och jag klarade av en lite längre promenad idag. Tänk vad "lite" kan betyda mycket ibland. :-)
(null)
Våraning...

Regnbågstvillingar <3
Vilket vackert ord och så underbart att de finns. Läser om regnbågstvillingarna Marcia och Millie Biggs från England. Millie har mörk hud, bruna ögon och svart hår och liknar sin jamaicanska pappa. Marcia har ljus hud, blåa ögon och blont hår och är mer lik barnens engelska mamma. 
Detta fenomen uppstår i en av 100 tvillingfödslar. 
Jag tycker att det är så vackert.Kärlek. <3

Jag har undvikit två ämnen här. Böneutrop och religiösa friskolor. Men jag funderar mycket kring dem. Vi har religionsfrihet här i vårt land. Men vad innebär det egentligen? Frihet att välja sin religionstillhörighet. Frihet från religiös påverkan. Hm...lite knepigt blir det där. 
Böneutrop under några få minuter varje fredag, som det aktuella fallet i Växjö handlar om, kanske skulle fungera? Tänker jag som inte bor där ;-) 
Religiösa friskolor? Jag är emot. Tycker att alla barn har rätt till samma undervisning. Inklusive religionskunskap. Om föräldrar vill påverka sina barn i en viss religiös riktning så kan de ju göra det i alla fall. Hemma och på fritiden. (Jag är själv uppvuxen i en religiös miljö och har gått på en kristen gymnasieskola, så jag har erfarenhet av detta, på gott och på ont) 
Och där sätter jag punkt för min del. Du har kanske helt andra tankar om detta, det respekterar jag. Vi får se vad som händer.. Politikerna bestämmer. Tack och lov att jag slipper ;-) 

En glad nyhet är att den småbarnsfamilj som utvisades till Makedonien på självaste julafton, som följd av att mannen "tjänat för lite", nu får komma tillbaka till Sverige...<3 
Men man kan ju undra vad vi i vårt land sysslar med? Vi leker med människors liv och öden...

(null)

Jag tinar upp jag också i solljuset känner jag :-) 
Och känner idag en stor tacksamhet. Framför allt till min andliga mentor här på jorden. Som finns här för mig och varsamt leder mig in i ny och gammal visdom. Jag har tackat henne personligen också. :-) Så klart! 

(null)
Oj, här var det visst kramkalas ;-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #drippdropp#religionsfrihet#regnbågstvillingar#tacksamhet;

Kommentera inlägget här :