Var är kungen?

publicerat i Allmänt;
(null)

Det var som ett sagobröllop, fast ändå inte, för vart var kungen?
Hur förklarar man för en 4-åring att det inte finns någon kung i England, men att det finns en drottning? Det stämmer ju inte med sagorna. ;-) Jag försöker men det blir lite invecklat. Jag vecklar in mig i "prinsens pappa, mamman som är död, prinsens bror, brudens mamma osv" när jag försöker svara på vetgiriga frågor.
Men "prinsessan", (jag ger mig inte in i förklaringar om att hon inte är prinsessa)bruden, är sååå vacker. Sagolikt vacker. Det är vi överens om ;-) 

Denna pingstafton. I hänryckningens tid. Hänryckt kan man väl säga om den amerikanske biskopen som predikade om kärlekens kraft. Lite väl långt tyckte väl jag, men så långt ifrån engelsk stelhet man kan komma. :-) Halleluja! :-D

Glad blev jag också över att man tagit bort "obey" (lyda) från löftena. Att kvinnan ska "lyda"...

"Ja må de leva lyckliga i alla sina dar..."

(null)
Passar in precis på vår gamla hund dessa dagar...<3

(null)
Stänga grinden är viktigt när man varit på promenad

(null)
Vattna växterna är också viktigt
(null)
...och leka förstås :-) 

Idag har vi sått också. Morötter och sallad bl a. 

Izabelle och jag ska tillverka en present till yngste sonen som fyller 25 år idag. Vad? Det är en hemlis ;-) 

Maj 1993 var också en väldigt varm månad. Lyckan hos oss när sonen kom till världen är obeskrivbar. Och maken och jag är fortfarande väldigt lyckliga över honom. <3 Och tacksamma. :-) Hurra!!!

Hoppas att du har en fin helg vare sig du jobbar eller är ledig. 
(null)
Tiden mellan hägg och syren...

Några ord på vägen:
(null)

Värme och kärleksljus
❤️

Taggar: #sagobröllop#varärkungen#vecklarinmig#lek#blomvattning#hurra#hänryckning#mirakel;

Kommentera inlägget här :