11/11 och Fars Dag

publicerat i Allmänt;
11/11
2018....2+0+1+8=11

Nej, jag kan inget om numerologi. Ville bara leka lite :-) 

Söndag 11 november. Fars Dag. Grattis alla pappor! <3

I år har jag sett några annorlunda inlägg angående Fars Dag. De innehåller inte gratulationer. De innehåller besvikelser och ibland t o m hat. Från döttrar som varit utsatta för sexuella övergrepp eller haft frånvarande pappor. Många reagerar i kommentarerna med oförståelse och till och med ilska, men de flesta förstår. Föräldraskap är ju inget heligt. Föräldrar är inga helgon. Det är inte alltid föräldrar hedrar sina barn. Det finns en tystnadskultur kring detta. 

Tack och lov har de flesta av oss bra pappor som absolut ska grattas!!! Och framför allt har mina söner en "toppenfarsa" :-) 

Ser också en fin bild på två pappor som är gifta med varandra och har barn ihop: Jonas Gardell och Mark Levengood. <3

Chocken från i torsdags kväll börjar släppa och jag sträcker på mig och börjar tänka mer klart. Samtidigt är det klarheten som ger insikter om konsekvenserna av det som skett. 
En dag i taget med stöd av nära och kära. 

Grå november. Det är som det är. Naturen går till vila. 

Vi tänder ljus. Igår tände vi ett särskilt ljus för Dante. För honom och för hans anhöriga. 

Livet är så skört. Låt oss vara rädda om varandra. <3

Var rädd om dig! 

Kärleksljus
❤️
(null)
Hjärtestenar på min fars grav <3

Taggar: #11#11#farsdag;

Kommentera inlägget här :