Söndag i november

publicerat i Allmänt;
(null)

Novembersolen ligger lågt
Och hon går tidigt ner
Just då sker det vackra
Hon färgar himlen i
rött, orange, rosa, lila
Novemberljus
Tack!
<3
(null)


Jag säger bara : Linnéa Henriksson! Hon är fantastisk. Att dra in metoo i "Så mycket bättre" och göra det så starkt! Wow!!!

Många tycker säkert att Christer Sjögrens tolkning var bäst. Själv är jag så hopplöst osentimental ;-) Men jag förstår dem vars sorg ligger nära i tiden. Eller vars sorg aldrig riktigt fått utlopp. <3

(null)


Det är söndag. Vilodag. Så vi städar. Och vilar. :-) 
Det där budskapet, "tänk på vilodagen så att du helgar den" , är viktigt tycker jag. Fast i nutida tappning passar det inte med söndag för alla och hur man "helgar" den är upp till var och en. Vi behöver alla återhämta oss och samla krafter i en stressig och kravfylld tillvaro. 

Söndag kväll. Ny vecka på ingång. Knappast någon idé att fundera på om vi får en ny regering under veckan...? ;-) The never ending story...

Min läkning fortsätter. Det går åt rätt håll, men det är skört. 
(null)Från Fb. <3

Styrka önskar jag Dig.
Och massor med glädje.

Frid och Fred
❤️

Kommentera inlägget här :