Måndag kväll

publicerat i Allmänt;
Nej då, det har inte hänt något särskilt som fått mig att "tappa tråden" eller gett mig "skrivkramp" eller dylikt ;-) Jag orkar bara inte formulera något positivt inlägg idag. Kanske är det dimman som lagt sig som ett lock över stan. Kanske är det fibromyalgin. Spelar ingen roll, tröttheten, trögheten, hjärndimman är här. 
Den lättar förhoppningsvis snart. :-) 

Några timmar till, sen sova. Det är en dag i morgon också. Jag har delat min "kvällsbön" många gånger men ändå...jag gör det igen. 

God Natt min värld
Nu vill jag sova
Sova lugnt och tryggt

Få vila från världens oro
Från hatet och hoten
Från konflikter och intolerans 

Vila öronen från världens brus
Vila ögonen från tusen bilder
Vila munnen från pratet 

Släppa spänningar
Drömma drömmar
Bearbeta intryck

Kanske nås utav ett budskap
Kanske finna ett svar
I drömmens kodade språk

I tillit vill jag sova
I vetskapen om änglavakt 
Vid min dörr och vid min sida

Låta mörkret omsluta mig
Tills ljuset väcker mig

❤️

God Natt
Sov gott
❤️
(null)

Taggar: #måndagkväll#hjärndimma#änglavakt;

Kommentera inlägget här :