Tröst

publicerat i Allmänt;
(null)


Mina ord, mina dikter, gamla och nya, denna allhelgonadag 2018. 

Dina steg
Hörs inte mer

Slutat har
Dina andetag

Ditt hjärta
Har slutat slå

Slutna
Är dina ögon

Stilla är
Din kropp

Men själen är
På resa

***

(null)

Mörkret skrämmer inte er
Ni som är i ljuset
Smärta plågar er ej mer
Skönt att vila från bruset

Det kommer höstar och vårar
Ni är bortom tiden
Vi gråter våra tårar
Ni har funnit friden

Vi samlar våra minnen
Vi gråter och vi ler
Vi längtar med alla våra sinnen
Tills vi er återser 

Vi tänder ljus i mörk höst
Saknaden är så stor
Vi famlar efter tröst
Hoppet dock i hjärtat bor

***

En lång strand utan slut
Har jag gått här förut?
Fotspår i sanden
En snäcka i handen
En varm vind
Som smeker min kind 
Solen värmer min rygg
Jag känner mig trygg
Någon viskar, men vem?
Välkommen hem
Här är början
Här är slutet
Inte mörkret
Bara ljuset

***

Idag sjunger änglarna
De ser ljuset du tänt
Och de tar med sig ljuset
Till dina kära som gått före
Till det eviga ljuset
Men de tar inte allt ljus
De lämnar lite till Dig
Att lysa för Dig i mörkret

***

(null)
Göteborg 2013

Denna allahelgonsdag är vädret helt underbart, i stark kontrast till gårdagens gråa dimma. 
(null)


Var rädd om Dig! 
❤️ 







                        



Taggar: #dinasteghörsintemer#tröst#allhelgona#minnen#minaord#minadikter;

Kommentera inlägget här :