November är här

publicerat i Allmänt;

(null)

1 november. 
Solen skiner och det är fyra grader varmt. 
Jag bor i ett nybyggarland. Ständigt nybyggarland. Det hörs men är inte direkt störande. 

Det står mycket om varg i media igen. En miljardär är anhållen för tjuvjakt och för kremering av vargar...är det sånt man kan "lyxa till" sig med när man är så rik? Fullständigt vansinnigt. Okey, han är inte dömd ännu så jag ska väl inte heller döma. Men helt klart har tjuvjakt förekommit. Inte bara av varg utan även av lo och kungsörn! Vansinnigheter! Att döda för dödandets skull...jag förstår mig inte på det behovet. Människan är ett odjur ibland. 

Jag är varken varghatare eller vargkramare. Jag är för skyddsjakt. Vargen ingår i vår fauna. I faunan måste råda balans. Vargen fascinerar mig men den är inte ofarlig. Den följer sin instinkt. Jag förstår människors behov av att skydda sin boskap och sina husdjur. 

Så känner jag och jag står för det. Vi har varg runt knuten vid vårt torp. Jag är inte rädd men vaksam. 

Jag vet att jag skrivit om vargen förut, men ändå...jag blir så trött på det där tänket att man absolut måste vara för eller emot...livet är sällan helt svart eller vitt. 

En fluga har lyckats ta sig in här. Surr, surr...sommarljud ;-) När jag välvilligt öppnar ett fönster för att släppa ut den, är den spårlöst borta...kanske vill den sova vintersömn här inne? 

November förknippas med "grått". Kom ihåg att grått också kan vara vackert. :-)
(null)
Havet. Bönan. 6 november 2011. 

Ikväll är det hemmamatch igen. Yngste sonen är här i stan. Hockeyänkan hoppas få hem en glad make efter matchen...:-) 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #november#varg#grått#fluga#vackertgrått;

Kommentera inlägget här :