Vilken väg tog hunden?

publicerat i Allmänt;
En kall morgon efter en vacker fullmånenatt. Och så kom det liiite snö. 
(null)
Gudomligt vackert <3

Promenaden gick till sjön. Kall hög luft att andas in. Skönt. 
(null)

(null)

Maken har äntligen en ledig dag. Vi försöker rensa och städa och hösta det sista nu inför vintern. Efter att i flera månader utgått från torpet blir det nu mer sporadiskt boende här. Staden hägrar ;-) Men titt som tätt behöver vi åka ut hit och "fixa" och se över. 

Läser blaskorna på nätet. Och "bläddrar" igenom Fb och Instagram och suckar djupt. Mord, hat, bomber, Bianca Ingrossos sexproblem och Tommy Körbergs gnäll om Tomas Ledin...Herre Gud! På Fb läser jag att min hjärna ser annorlunda ut om jag klagar mycket...?? På Instagram tittar Dolph Lundgren strängt på mig till texten: "Bågen på köpet"...hm...men faktum är att på både Fb och Insta finns en massa härliga statusar också :-) Oj, en positiv tanke, så bra för hjärnan ;-))
Sarkastisk? Ja, lite ;-)

Vi struntar i nätet och går ut i solen på dagens andra promenad. 
(null)
Farväl gässen! Vi ses till våren! 

Plötsligt är hunden "spårlöst" försvunnen. Vi gjorde en liten avstickare in i skogen från stigen, maken och jag...hunden fortsatte eller vände? Har han tagit vägen till sin polare? Vilse i skogen? Sprungit hem till gården? Ingen idé att ropa, han hör dåligt...Vi går åt varsit håll. Jag hinner tänka tusen tankar. Ringa grannar? Efterlysa?....åh, jag vill inte vara med om detta! 

När jag närmar mig gården får jag syn på honom bakom stora granen. Där sitter han och spanar efter oss. Vilken lättnad! 
Jag ropar på maken och vi skyndar oss in. Det är ju matdags för en hungrig hund! "Springa omkring i skogen när magen kurrar!" :-) 

(null)

Var rädd om Dig!
❤️

Taggar: #vilkenvägtoghunden#litesnö#fullmåne#klaga;

Kommentera inlägget här :