99:e dagen

publicerat i Allmänt;
(null)
Några Mumintroll i miniatyr i min "prylhylla" som är ett gammalt kast. Trollen är inköpta från en keramiker i Furuviksparken för många år sedan. <3

Från troll i miniatyr till detta:
Minst 14 miljoner i avgångsvederlag får han, Postnords VD, som nu lämnar företaget. Ett företag i kris, som går back och vars service vi "vanliga" är långt ifrån nöjda med...Undrar vad en posttjänsteman får i lön? 

Jag vet att jag är ute på djupt vatten när jag "klagar" så här. För det finns alltid någon som vill förklara för mig att "jag förstår inte det här"...Nej, jag förstår inte det här. Jag förstår överhuvudtaget inte mig på orättvisor och girighet. Jag vet att 14 miljoner är en liten summa i jämförelse med vad många andra höjdare får men varför alltid jämföra uppåt? 

Strunt samma, jag ger upp tankarna på orättvisorna och girigheten. Ingen lyssnar på en vanlig enkel "sketen" barnskötare som ingenting begriper. "Håll tyst, passa barnen och var nöjd med din lott"...Det blir så jobbigt annars....

Nu var det ju längesen jag jobbade som barnskötare men en sak vill jag säga: att om det handlat om att "bara passa" barn hade jag aldrig utbildat mig...det är så mycket mer, omsorg, pedagogik, ansvar...men det värderas ju lågt i vårt samhälle..."kvinnoyrke"...Jobba till 75! :-(

Om jag är på krigsstigen? Nja...ganska stillsamt i så fall. ;-) 
Feber och halsont dök upp som ovälkommen gäst idag. Tänker inte tillåta den att stanna särskilt länge...

(null)
Hittade denna på Fb...

9 april är den den 99:e dagen på året. Otto och Ottilia  har namnsdag. Jag känner en Ottilia men ingen Otto. 
Komikern Johan Glans (en av mina favoriter) föddes 9 april 1974. Han fyller alltså 45 år! Undrar hur länge han kommer se ut som om han är 18 år? ;-) 

I morgon är det alltså årets 100:e dag. Hörde jag någon nämna att tiden går fort? Ja, det känns så...:-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #99dagar#mumintroll#orättvisor;

Kommentera inlägget här :