1983, tuppar och planer

publicerat i Allmänt;
Det var riktigt kul att tillsammans med familjen Casper Jarnebrink återvända till 1983. Ett tv-program alltså :-) Musiken, inredningen, kläderna, frisyrerna, färgerna, bilarna...Det känns ju inte som så länge sen ändå är det som en helt annan värld. 1983. Två år senare föddes min äldste son. Nostalgitripp. Är kul ibland. Men inte skulle jag vilja att de kläderna och frisyrerna blev moderna igen. ;-) Eller så vore det kanske kul?Färgglatt i alla fall. Rosa och mintgrönt. Det var långt innan "vitt och fräscht" slog igenom. Samtidigt var nog färgerna en reaktion på 70-talets "mörka och murriga". 
Långt innan mobilerna blev var och ens personliga grej. Tonårsdottern i programmet berättade att hon var förvånad över att hon inte saknade sin mobil..Nu var det här bara över en helg och fullt med aktiviteter så det är väl en del av förklaringen ;-) 

Om en vecka är det Långfredag. 
Påsken, denna märkliga högtid. Liv och död och uppståndelse. Pånyttfödelse. Magin. Livsundret. 

Så nu tänker jag "plåga" er med tuppar, kycklingar, ägg mm några dagar ;-) 
Börjar med denna:
(null)
"Två tuppar" Pablo Picasso 1906

Och så bara måste jag visa denna:
(null)
:-D Jenny Nyström hade humor :-) 

Trevlig helg! 
Jag ska planera Gotlandsresan och så finns det en hel del att planera inför det som händer efter resan..."hemligheten" ;-) 
Kärleksljus
❤️

Taggar: #snartpåsk#nostalgitripp#1983#tuppar;

Kommentera inlägget här :