Livet i skogen

publicerat i Allmänt;
Söndag. Hälsningar från livet "i skogen". ;-)


Ja...vad ska man tänka om detta?
Jag pratar med maken om att gamla hunden börjar bli stel i lederna...vips dyker det upp reklam på Fb, i mitt flöde, för tabletter till gamla hundar med stela leder...
Vi samtalar mycket om att vi snart ska ha en hund till...vips dyker det upp reklam för veterinärkliniker i Gävle...
Jag gnäller på "hundhåriga mattor" och ser man på, mängder med reklam för superborstar som enkelt tar bort hundhåret dyker upp..
(Den sista där, jag köpte en borste, den är "super". Blir nog en till :-)

"Någon" vet vad jag pratar om. "Någon"  lyssnar via mobilen ...Jag är inte den enda som upplevt det här. Folk har testat och jo, det är "någon" som hör...

Blir jag rädd? Nej, inte direkt, det är ju ingen människa utan en maskin, en robot, som hör. Men robotar är jag inte så förtjust i...Lite rädd för den snabba tekniska utvecklingen, det är jag allt. Vad ska den leda till? Hur kontrollerad är man? 

Funderade varför jag får så mycket reklam om BH:ar...mig veterligt har jag inte pratat om BH:ar...men så inser jag att jag ju surfat runt på olika postorderföretag och kollat in vårkollektionen...och naturligtvis lämnat spår efter mig...

———

 Grannarna har inte, som vi, sett några vildsvin här i skogarna. Däremot finns här björn, en oskygg björn. Och varg. 
Jaha...både skrämmande och fascinerande. :-) Tack och lov lider jag inte av björnfrossa eller vargskräck...ännu...Vildsvin är nog det enda djur jag möjligen skulle kunna tänkas skjuta om jag hade bössa och kunskapen...men allt detta är ju bara teorier i mitt huvud.;-) 

(null)
De enda björnarna jag sett här i trakten ;-)

Det sedvanliga bråket, inom vår svenska kultur, har satt igång igen. Det om skolavslutningar i kyrkan eller inte...Skolan har sin uppgift, kyrkan har sin. Jag förstår präster som säger nej när det krävs att inget "religiöst" får förekomma (!) utan skolan ska bestämma vad som får sägas och sjungas. I kyrkolokalen. Vad är det för fel på aulor, gympasalar och skolgårdar? Jag antar att det handlar om "traditionstänk"..,
Vad tycker du? Vad tänker du om detta?
Vad jag minns så hade vi avslutningar i klassrummet under mina skolår. Men jag kan minnas fel. ;-) I kyrkan var vi i alla fall inte.

En annan tradition är på ingående. Valborg och första maj. Enligt prognosen ska det regna här på valborg! Regn behövs. Och jag har varit med om alla slags väder och temperaturer vid valborg. Från snöstorm till högsommarvärme. ;-) 
(null)
Bild från april förra året men det går att plocka en sån här vacker bukett nu också :-) 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #livetiskogen#björn#varg#robotar#skolavslutningarikyrkan;

Kommentera inlägget här :