Balder berättar

publicerat i Allmänt;
Hej! 
Det är jag som är Balder. Till vänster bredvid brorsan. Han är gammal. 
(null)

Medan matte städat och funderat på oväsentligheter som surrogatmödrar, klimatfrågor och annat har jag:

Hittat ett hål i nätet runt gamla huset där jag kan springa in och ut (det tog ett tag för husse och matte att förstå) 
Brett ut strumpor, dukar, kalsonger och annat i textil över sovrumsgolvet.
Smaskat på gräshoppa (det gillar inte matte att jag gör)
Bråkat med brorsan. Han, gamla gubben, tar mina pinnar, grenar, barkbitar och gnager på. (Det har han inte gjort på flera år säger husse och matte)
Fortsatt gräva hål i rabatten. (Husse undrar om jag försöker komma in under lilla huset också) 
Skällt ut dammsugaren.

Matte undrar varför jag skrämd kom infarande plötsligt till henne utifrån gården i morse...men det tänker jag inte avslöja...hon behöver inte veta allt ;-) 

Matte hindrar mig från att smaska på humlor...hon är lite nipprig så där...
(null)
Här ligger jag och njuter i solen, därav mina kisande ögon. Ja, mina öron är lite olika...precis som det ska vara. Personligt. 

Nu är jag trött, väldigt trött. Utelivet tar på krafterna ;-)

Matte och jag önskar Dig en trevlig helg! 

Balder
❤️
(null)


Taggar: #balderberättar;

Kommentera inlägget här :