Andjakt, fullmåne, insikt

publicerat i Allmänt;
(null)
Stilstudie: Balder jagar bort besökande änder ;-) Han ser  alltid lika förvånad ut när de lättar och flyger iväg...


"Åren läker inte alla såren. För så lång tid har människan inte att leva."

Med tårar rinnande nerför kinderna lyssnar jag på Marie Nilsson Linds sommarprogram. Så underbart att lyssna till gotländskan. Det hon berättar är både humoristiskt och väldigt smärtsamt. Hon är en enastående berättare. Och hon värjer inte för det som kan uppfattas som skamligt, om psykisk ohälsa. Sorgen. Den svåra. När Jossan dog. Om hur Marie kan höra en annan stämma bredvid sig när hon sitter och sjunger ute. <3 Om du inte redan lyssnat, gör det! Det är så vackert och så sorgligt. Verklighet. Livet. Skratt och gråt. Livet. Rekommenderas varmt. <3

Citatet ovan är ungefär det Marie sa. Och jag tog det till mig. Det svider och smärtar men insikten finns där. Mina sår kommer inte att läkas, jag måste leva med dem. Den tid jag har kvar. 

(null)
Augustimåne. Fullmåne. Sånt härligt ljus. Syns inte på kortet men i verkligheten är hon gul. Moder Måne. <3

(null)

Ute är det...sensommar eller höst??? På med långärmat och jeans igen. Nog för att jag gillar hösten men den ska starta i september...:-(

Vovvarna och jag önskar Dig en Fin Helg! 
(null)


(null)
Jag  är lite osäker om vad den blicken säger men jag tror att den säger: "Jag har gett upp försöken att få er att förstå att jag ska ha mat NU!"  Två timmar innan det var dags...;-)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #balderjagaränder#marienilssonssommarprogram#insikt#fullmåne;

Kommentera inlägget här :