Enkel och behändig 1954 ;-)

publicerat i Allmänt;
Ibland är det kul att kolla in "läget", bakåt i tiden. Jag fick för många år sedan en pärm med, redan då gamla, urklipp ur tidningen Femina, årgång -54, av en äldre kvinna och vän. Nu dök den upp i mitt synfält igen och jag delar så gärna med mig...;-) (null)

(null)
"Den rätta looken?"

(null)
Just det! Goda råd :-)

(null)
(null)
???

(null)
Reklam... observera språket: "Ni och Ert" :-)

Till sist en god (?) och snabblagad dessert....:-)
(null)
"Enkel och behändig" :-)

Tillbaka till nutiden. Språket är inte lika stiligt idag men efterrätterna är lite godare. ;-) 

Idag har Balder röd svanstipp. Kan ha ett samband med att maken målar jordkällaren med Falu rödfärg...;-) 

Alla som någon gång varit på Gran Canaria känner nog samma sorg som jag över den tragiska branden. Inte bara tragisk, det är en katastrof för väldigt många...

Glädje och lättnad tror jag många känner, liksom jag, över att den unga kvinna i El Salvador, som stod mordåtalad för att ha fött ett dödfött barn, nu friats. Barnet var dessutom resultat av en våldtäkt. El Salvador har världens strängaste abortlagstiftning...

Här har vi sol, en stund, sen blåser det upp, kommer en droppe regn, mörknar och så kommer skyfall på skyfall...Dramatiskt värre! 

Ikväll blir det kräftor och räkor hos oss. Vad äter du idag? 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #enkelochbehändig#1954#femina#balderharrödsvans#brandenpågrancanaria;

Kommentera inlägget här :