Hemester

publicerat i Allmänt;
Vi har hemester. ;-) Det får bli så med en valp och en gammelhund. Och en "tant" (jag) med krämpor och depression. Men det går ingen nöd på oss. Vi åker runt och turistar i närområdet. Vi har varit där förr, massor med gånger, men Gästriklands pärlor tröttnar man aldrig på. <3

(null)
Saltharsfjärden, Norrsundet. Här byggs nu stor resturang. Den plåtade jag inte men väl ön mittemot, det underbara stället som vi haft äran att få besöka några gånger. 

(null)
Axmar brygga. Love it. Hoppas snart få komma dit och äta gott och njuta av utsikten mot öar och hav. Känns som evigheter sen vi var här senast. <3

(null)

(null)
"Vovvar på vift" i Engelska Parken, Axmar bruk. 
(null)
Här stod en gång slottet. Det revs 1970...
(null)
Älskar detta vackra ställe. Får aldrig nog av det. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är det två trötta hundar som snarkar här. ;-) 

Jag vet att jag lägger ut bilder från Axmar nästan varje år. Det får ni som följt mig länge stå ut med ;-) Jag gör gärna reklam om och om igen för denna vackra plats. Här finns numera Café, Bruksbod, B&B, konst och så är den vackra hyttan öppen för besök! Hit till Axmar bruk kan man komma med både bil och båt. Finns stor uppställningsplats för husbilar. 

Det var väl reklam som heter duga ;-) 

Idag har mina tankar varit och är hos de som står mig nära och idag gått igenom något mycket svårt. En stor och djup sorg har drabbat dem. Till dem och till alla andra som sörjer: första versen av Ted Gärdestads låt, "I den stora sorgens famn."

I den stora sorgens famn
Finns små ögonblick av skratt
Så som stjärnor tittar fram
Ut ur evighetens natt
Och I solens första strålar
Flyger svalorna mot skyn
För att binda sköra trådar
Tvinna trådar
Till en tross
Mellan oss
Så vi når varandra


Kärleksljus
❤️

Taggar: #hemester#axmarbruk#vovvarpåvift#idenstorasorgensfamn;

Kommentera inlägget här :