Hyss i torpet

publicerat i Allmänt;
Nä, då, en kartong som ska brännas får inte ligga på sin plats, den ska bitas i små, små bitar...gammelhunden lär ut dumheter till valpen. Som om inte valpen har nog med egna hyss ;-) (eller rättare sagt , vi har nog med hans hyss) Ibland är de väldigt eniga. 

(null)
"Bäst att sticka innan husse och matte blir arga. Det var inte jag! Det var den lille som gjorde det!";-)

(null)
"Vänta! Jag har inte heller gjort nåt!" :-)

Solen kom. Värmen kom. Tack och lov! Sensommar om än lite krispig höstluft. Riktigt skönt. 

Humlen växer, uppåt väggarna och upp i himlen ;-)

(null)

(null)

(null)
De söta kottarna. :-) 

Jag har läst på om humlen men idag räcker inte kraften till att berätta. Får bli en annan gång. Kanske vet just du en hel del om humle? Kommentera gärna och berätta! 

Och där får jag syn på en fästing som behagar krypa på min arm, letande efter ett läckert ställe att boa in sig i...hu! Usch! Tvi! 

Sensommarhälsningar
❤️

Taggar: #hyss#torpet#humle#sensommarvärme;

Kommentera inlägget här :