Hundens Dag <3

publicerat i Allmänt;
(null)
Sommarblommor i sensommarsol :-) 

Värmen kom tillbaka och det rejält. + 27 i torpet, +29 i stan. Vi var in en sväng till stan. På tillbakavägen stannade vi och köpte glass och plötsligt så var det "riktig" sommar. :-) 

Några ord angående klimatkrisen: läste något intressant och egentligen självklart. Jorden kommer troligen överleva men mänskligheten kommer inte att göra det...om vi fortsätter som vi gör nu så kommer inte förutsättningar för mänskligt liv finnas kvar. Så alla faktaresistenta som tjatar om att "det är ingen fara, jorden har återhämtat sig förr"...ja, visst, men...

26 augusti. Hundens Dag! Människans bästa vän. <3
Här är mina:
(null)
Pavvo och Balder <3 <3

(null)
Ja, så klart! Så tänker nog alla hussar och mattar om just sin hund <3

Skulle kunna skriva ett helt långt inlägg om hundar, om deras betydelse för människan. Men jag sammanfattar det i orden: Kärlek. Villkorslös kärlek. <3

Men jag har full respekt för att alla inte gillar hundar eller är rädda för dem. Jag var hundrädd som liten men när jag väl lärde känna några hundar blev de mitt stora intresse. Och när jag fick en egen hund, en röd cocker spaniel, var lyckan total. Hon visade sig också bli min räddande ängel. Berättar inte på vad sätt men när vuxna svek fanns hon där och skyddade mig <3

Hoppas att du har möjlighet att njuta av sol och värme och skugga. 

Svansviftningar
❤️



Taggar: #hundensdag#värme#jordenochmänskligheten;

Kommentera inlägget här :