Mys

publicerat i Allmänt;
(null)

Vi är ute i skogen och njuter av tystnad och brasans sken. Eldar både inne och ute. Balder blev överlycklig över att komma hit. Vet inte hur många snabba varv han sprang runt runt på gården men de var många. Gammelhunden tog det betydligt lugnare ;-)

(null)
Skönt att sova en stund <3

Inte mycket snö här. Gården är grön och vägarna är isiga och hala. Inbjuder inte till promenader. Men nu har vi plockat fram "spikskorna" ( dubbar) vilket underlättar "gåendet". ;-) 
Antar att vi inte är ensamma om att vara trötta på och av gråvädret? 

Jag har påbörjat julkortsskrivandet. "Traditionell" som jag är. Eller nej, det är ju det jag inte är men just julkort gillar jag och hoppas att den traditionen håller i sig ett tag till. Eller så länge Postnord vill...;-) Jag kräver inga julkort från andra men skickar gärna en hälsning till släkt och vänner. Jag inbillar mig att folk blir glada av att få :-)

Jag har en bok om "svenska jultraditioner på helgkort från förr". Den är tryckt 1984 och mycket har hänt sen dess men delar med mig av detta ändå: 
(null)
Och nu för tiden får man vara glad om de överhuvudtaget hittar fram till mottagaren ;-)

(null)
Här är ett gammalt julkort som jag hittat på loppis. 

Var rädd om dig! 
Hoppfullheter
❤️

Taggar: #mys#skogen#gamlajulkort;

Kommentera inlägget här :