Förlora för att vinna

publicerat i Allmänt;
(null)

Processen. Försöker komma till insikt och acceptans. I hjärnan "vet" jag men känslorna hänger inte med. Släppa skuld och skam. Vara stolt. Räta på ryggen. Vi samtalar, jag och maken. Det är som det är. Mitt människovärde handlar inte om hur mycket eller lite jag kan jobba. Jag är värd att ha det bra.Tillbakablickar. Allt det bra jag har gjort. All kamp för att få tillvaron att gå ihop. Livspusslet. Uppoffringarna. Trots sjukdom. Maken påminner mig. Han peppar mig. Han älskar mig. 
Beslut. Jobba mindre istället för att kämpa på mot ett omöjligt mål. Göra det jag kan och orkar. Utan dåligt samvete. 

För några dagar sedan dök orden: "mot alla vindar" upp. Om och om igen. Blev påmind om den gamla populära tv-serien från Australien som hade det namnet. Jag fokuserade på orden. Mot alla vindar. Vad betyder det i mitt liv? Hm...idag förstår jag. Ibland ska man kämpa på, mot vindarna och ibland ska man bara släppa kampen och hänga med i vinden. :-)

Allt har sin tid. 
Jag är ingen förlorare. Jag är en vinnare. Ibland måste man förlora något för att vinna något annat. Något som är värt mycket. 
T ex förlora en kontakt (relation) för att få frid inom sig. Eller förlora en status för att överhuvudtaget orka leva. 

Det snöar idag. Vilken överraskning! ;-) 

(null)
Ljuset häromkvällen. Vackert. 

Frid
❤️

Taggar: #förloraförattvinna;

Kommentera inlägget här :