Ljuset, fåglar och andar

publicerat i Allmänt;
(null)
Morgonljus

(null)
Ljuset mitt på dagen. Den där vackra blå nyansen...

(null)
Eftermiddagsljuset

Konstaterar att snöfallet kommer tidigare än beräknat. Dock bor jag tillräckligt långt norrut och österut för att inte drabbas av snökaoset. Fast...man vet ju aldrig...
Var rädda om er allihop därute! 

Idag är visst stora fågelräknardagen. Okey: 
2 nötskrikor
1 ekorre som verkar tro att hen är en fågel

Resultatet just nu alltså ;-) Häromdagen hade domherrarna konferens här. Det fullständigt vimlade av dem här. Herrar och fruar. :-)

(null)
Påbörjat denna. Väldigt bra. Jag tillhör dem som brukar se på "Det okända". Programmet som ofta ifrågasätts, oftast av dem som inte tittar på det. När man säger att det är fejk tycker jag man ska fundera på hur programmet kunnat pågå i så många år utan att de deltagande "avslöjat" det. Man får både namn och adress på personerna och huset. Medierna är skickliga och det uppstår många fina kontakter. Människorna får verkligen hjälp. Om man sen ska ha sånt som tv-underhållning, det kan man ju ifrågasätta, men det gäller ju många företeelser och program i vår tid. 

Ingen måste titta! Det är ett val man gör, precis som med allt annat. Men kom inte till mig och säg att Pierre Hesselbrandt fejkar!!

Min övertygelse om andevärlden bygger på egna upplevelser. 
Men jag prackar inte på någon min övertygelse. Det vore respektlöst. 

Om man är öppen, nyfiken och intresserad: läs gärna boken. :-)

Det är lördag. Hoppas att du har en fin lördag. 

Vinterljus och Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :