Fint besök

publicerat i Allmänt;
(null)
Precis så! <3

Igår sol och -16 när jag var ute och promenerade. Idag mulet och -3 grader...

Denna berg-och dalbana i temperaturen får min kropp att värka och tröttheten lägger sig som en dimma över mig. 
Jag biter ihop för att inte gråta eller svära. Men inom mig svär jag långa osande eder...och det hjälper? Nej, inte mot värken, förstås, men för sinnet ;-) 

(null)
Bakom huset idag...Fint besök!
(null)
Så vackra <3 Tack för besöket!

(null)
Svart, vitt och grått...har också sin skönhet.

(null)
Gamla stugan är inte vinterbonad :-)

(null)
Nu värmer elden skönt :-) När det blir varmare ute är det som om kylan gått in... Då är det gott med brasvärme. <3

Hittade något "gammalt och klokt" bland mina anteckningar från 2015 idag. Det är mina egna ord. Lika aktuella idag, eller hur? 

Vi bygger murar

Av hat och förakt

Vi vägrar se

Vi vägrar höra

Vi vägrar förstå

Vad är det vi vill uppnå?


Kom igen!


Vi bygger broar

Av kärlek och medkänsla  

Vi vågar se

Vi vågar höra

Vi vågar förstå

Fred vill vi uppnå


Kom igen!


Kärleksljus

❤️

Kommentera inlägget här :