Allt är inte guld

publicerat i Allmänt;
KD+SD = sant? Inte vet jag, men de lunchar ihop i alla fall...och samtalar...om samarbete
Förvånad? Nej...inte med den KD-ledaren. Förstår bara inte varför de heter "Kristdemokraterna". Kristendom???
(null)


Jaja,allt är inte guld som glimmar. Brons? Kanske...hoppas... :-) USA kommer ta guld, det tvekar jag inte alls om...Gillade inte gårdagskvällens match. Sverige hade så många målchanser men...och att Asllani bars ut på bår mot slutet, nej, det var inte kul....
Det bittra är att även om det blir brons så kommer inte damerna hyllas på samma sätt som herrarna gjordes -94. För i patriarkatet är detta inte lika stort. "Det är ju inte samma konkurrens", brukar man få höra...??????

Men nu är jag väl ändå bra negativ....ja, det är jag och det finns skäl till det....(ni hör väl hur jag bestämt stampar foten i golvet eller slår näven i bordet? ;-) 

Något positivt är att intresset för damfotboll ökat under VM! Heja! 

Det regnar idag. På något sätt tycker jag att det känns skönt. Balder vill inte vara ute, jag får bära ut honom en bra bit ut på gräsmattan när han ska göra sina behov. Sen snabbt in igen. Jag försöker förklara för honom att hundar måste vara ute även när det regnar. Han lyssnar, tittar på mig med sina förunderligt vackra ögon, gäspar och rullar ihop sig och somnar gott. ;-)
(null)
Roar sig inomhus idag....
(null)
Fast det där är ju ingen leksak....! "Nähä?"

(null)
Pion och regndroppar
(null)


Ja, det var väl allt för denna gång. Tror jag. Inte alltför positivt inlägg ;-) Precis som med livet, det är ju inte alltid så där hum hum kul! 
;-)

NAMASTE 
❤️


Taggar: #guld#brons#kristenpolitik#pioneriregn;

Kommentera inlägget här :