Det klassiska plasket

publicerat i Allmänt;
(null)
Igår blev det äntligen av. Det klassiska plasket. ;-)

(null)
Fläktar skönt på bryggan <3 <3

(null)
Kolla blicken!  Fokuserad. Och sen iväg och skrämma bort småfåglarna och ekorren...;-)

Gårdagens namnsdagsbarn var Margareta och Greta. Jag vill så här i efterhand gratta världens bästa Greta! Ni vet vem jag menar...om inte så har ni sovit under en sten det senaste året....
(null)
Nu blommar vår Clematis <3
Och våra vackra rosor. <3
(null)
Den där speciella färgen..:-)  Nina Weibull

En liten fundering denna söndag i juli:
En fri själ...vad menas? Jag tänker direkt på en själ som inte är bunden av religiösa eller politiska dogmer och värderingar. En fri själ väljer sin egen väg. Sin egen tro. En fri själ är inte bunden till något eller någon men äger förmågan att älska villkorslöst. En fri själ söker sanningen och finner den inom sig själv. 

En fri själ är inte så populär bland de maktfullkomliga eller kontrollfreakarna. ;-)

(null)
Balder "hjälper" husse...Idag finns massor av grenar att springa iväg med...eller arbetshandskar och annat som husse lagt på "bra" ställen...;-) 

(null)
I växthuset vaktar Maria <3

Läser om ett misshandelsfall som skedde i Gävle. Alltid otäckt. Men det jag främst reagerade på var att polisen använde ett uttryck som "det är en misshandel av normalgraden"...(alltså inte svårt skadad). Det finns alltså en "normalgrad"...vad det innebär vill jag inte veta...

Nu måste jag ut och leta Balder...och där kom han nu då...men nej! Balder, vad har du i munnen? Åh, nej, en hel ros!!!’ Nä, Balder, fy dig!!! Grrr...

Var rädd om Dig!

NAMASTE 
❤️

Taggar: #klassiskaplasket#greta#valppåjakt#enfrisjäl;

Kommentera inlägget här :