Värdefulla du och jag

publicerat i Allmänt;
(null)
Där är du ju, vackra Jungfru Marie nycklar <3

Jag vet ju inte hur det är med dig, men kanske har du också perioder då du känner dig värdelös? 
Jag har en sån nu. 
Värdelös...känna att man varken duger eller räcker till...
Värdelös...i förhållande till andra...

Så upplyftande det är att då lyssna på Jonas Gardells sommarprogram. Det gjorde jag idag och fick lite "räta-på-ryggen-känsla". :-) För vad andra än säger att du är eller nedvärderar dig: du vet ditt värde. 
Du är inget offer. Du är överlevare. 
"Du behöver inte bli hel", säger Jonas. Du vet: det är i sprickorna som ljuset kommer in. (Eller som Jonas sa: "verkligheten")

När man inte orkar, inte kan leva upp till det som förväntas, det "normala"...är man ändå värdefull! 

Livet formar oss. Om vi redan från start jämförs med andra och inte är "bra nog" så är det ju självklart att vårt självförtroende inte är på topp. Vi tror oss inte kunna prestera tillräckligt bra i andras ögon. 
Men vårt värde sitter inte i prestationer! 

Om vi under livets gång utsätts för övergrepp av något slag blir naturligtvis vår livsresa ännu svårare. Då har vi skuld och skam att kämpa med också. Skuld och skam som vi absolut inte ska behöva bära på. 

Du är värdefull för att Du är Du! 
Jag är värdefull för att Jag är Jag! 
(null)

NAMASTE
❤️

Taggar: #värdefulla#du#jag#jonasgardell#sommarprat#ingetoffer#överlevare;

Kommentera inlägget här :