Dokumentförstöraren

publicerat i Allmänt;
(null)
Har man inget annat speciellt att göra kan man ju "bearbeta" en tidning...;-) Vi funderar på om man kan använda honom som dokumentförstörare? :-)

Dagens ord är: Vind. Kraftig vind. Det tjuter i knutarna. 
Vi har sluppit åska och regn...än så länge...värre söderut har jag förstått. 

Hundarna vänder snabbt in igen när de gjort sina behov. 

(null)
Ur boken Barnens första bok

En lite snällare variant står Lennart Hellsing för:
(null)

Lennart Hellsing, skulle fyllt 100 år i år om han fått leva. Vilken skatt han lämnade efter sig :-)

Grattis svenska fotbollslandslaget till vinsten igår. Det blev lite dramatik med uppehåll för blixtnedslag men efter uppehållet kom målen! :-) 

Igår kväll såg jag en stor grävling springa över gården. Inte så kul med grävlingar här när man har en liten valp. Undrar var den har sitt gryt. Minns de två ilskna grävlingsungarna vi hade här på gården för några somrar sen. :-) 

I övrigt så är väl livet som i visan jag lärde mig på det som på den tiden hette "lekskolan":

"Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod oj, oj, oj..."
;-)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #valp#skoj#vind#blåst;

Kommentera inlägget här :