Håll mitt hjärta

publicerat i Allmänt;
(null)
<3

Själen orkar inte riktigt och kroppen vill inte. Det jag "borde"...Jag sätter mig i solen och låter den bränna mig. Det blåser en sån skön sval vind idag. Njuter. En stund. Sommar när den är som bäst. 

Men länge kan jag inte sitta. Förutom den vanliga vinden, far här omkring en "virvelvind".  På fyran ben och i hög hastighet. Ibland ser man bara svanstippen i det höga gräset han gärna hoppar omkring i. 
(null)
Och så är det allt det där man hittar...som husses nyhuggna ved...;-) 

Det finns en underbar sång som jag går och nynnar på. Texten betyder mycket för mig nu när jag mår som jag mår. Du kan den, men texten kommer här ändå. 

 Björn Skifs

Håll mitt hjärta Håll min själ
Lägg mitt huvud I ditt knä
Säg att du menar
Och vill mig väl
Håll mitt hjärta Håll min själ
Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ
Håll mitt hjärta Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta Håll min själ
Håll min själ

Låtskrivare: Lasse Andersson / Peter Hallstrom

(null)

Alla tyder naturligtvis sången på sitt sätt utifrån var i livet man befinner sig. Eller vem man är. Det är det som är så bra med den. 

Såg du fullmånen igår? Den var så vacker, med ett både gult och orange ljus. 

Vi skördade våra första rädisor idag och i växthuset växer det ordentligt. Det är en del av det goda livet, det där att se det man planterat växa. :-)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #hållmitthjärta#virvelvind#detgodalivet;

Kommentera inlägget här :