Fin lördag och en bra storebrorsa

publicerat i Allmänt;
Det gäller att hänga med i svängarna! Ena dagen kallt och regn, nästa sol och mycket varmt...;-) Lördagen bjuder på finväder. I alla fall i mitt hörn av världen.

(null)
Hej, matte, här är jag. <3

Det är inte alltid man vet var man har honom den lille krabaten. Eller "lille"...han växer så det knakar och blir allt tryggare här på gården. Utvidgar och utforskar allt större områden. Samt blir allt kaxigare mot oss. Vi står där och ropar, visslar och kallar...men han bryr sig inte...idag blev "storebror" Pavvo irriterad på honom och gick bestämt och hämtade sin lillebror. Han gick emot honom och "voffade" lite och se det funkade. ;-) 


Bläddrar genom media. 
Tänk vad många nyheter som inte berör. :-) T ex..."Blondinbella lämnar landet". Jaha, bye bye...
"Bianca Ingrossos okända relation under uppbrottet". Nämen då...;-) 

Sen finns det mycket som verkligen berör. Mycket svårt och jobbigt men också sånt som inger hopp. 
(null)
Två personer jag gillar, respekterar och sätter mitt hopp till. <3 <3

Tråkigt är att någon/några vandaliserat statyn av Nilla Fischer i Linköping. Är det en protest eller "bara" ett sabotage? Ren idioti, vilket som. 

Nu duggar nyheter om bränder tätt. Idag skogsbränder i Nynäshamntrakten. Och blixten har slagit ner i Öresundsbron. Nya skyfall på väg in över Skåne. 

Jag hoppas att du har bra väder där Du är. 

Hoppfullheter
❤️


Taggar: #finväder#duktigstorebror#detsomberör;

Kommentera inlägget här :