Lika perfekta

publicerat i Allmänt;
En värld utan olikheter.. så tråkigt.
En värld full av olikheter men med förutsättningar till ett bra liv för alla...så underbart! <3

Perfekt? Vad är perfekt? Vem bestämmer det? Vem gör mallen? 

Vi är Lika, men Olika. Det är Perfekt! 

(null)

(null)
Perfekt! :-) Idag rockar vi sockor <3

Äntligen är det såpass varmt att vi kan börja förså i gamla köket. Det är något speciellt det där, att lägga frön i jorden och hoppas att det ska gro. :-) 
(null)

Solen skulle skina idag...nåja, det är i alla fall varmt, över + 10 grader, så jag klagar inte. ;-)

(null)
<3

Det är svårt att ta till sig siffrorna angående cyklonens framfart i sydöstra Afrika. Den hade vindar i uppemot 170 km i timmen!!! Förödelsen är fruktansvärd. Översvämningar. Det regnar ännu och folk flyr upp på tak och i träd. Det är ofattbart på något sätt. Hjälporganisationerna vädjar om pengar. Situationen är akut. Och här går jag och irriterar mig på snön som ligger kvar! Ibland behöver jag se på min egen och andras situation ur en ny synvinkel. Himmel så bra jag har det! Tacksam <3


Och nu lyser solen och temperaturen i skuggan är uppe i över 11 grader! 
Tacksamheten växer. :-)

(null)
Eftermiddagspromenad. Geggiga vägar men så är det ju på vårvintern. Smutsig hund? Nja...;-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #likaperfekta#såfrön;

Kommentera inlägget här :