EU-val och nyheter från torpet

publicerat i Allmänt;
(null)
Jo men precis...:-)

"Det är svårt och jobbigt att engagera sig i det här EU-valet och svårt att veta vad man ska rösta på." Säger många. Och jag höll med delvis...ända till jag insåg att det är ju inte alls svårt att som kvinna välja. Det är faktiskt enkelt: inte rösta på kvinnofientliga partier. Det borde ju vara en självklarhet! :-)
Att rösta mot kvinnors rättigheter är ju att rösta mot sig själv...;-) 

Sen finns det en massa andra viktiga frågor, som klimat och invandring t ex men kvinnofrågan är det avgörande för min del. 

Vilken varm och vacker dag! Prövar att gå med Balder i koppel. Inga problem. Det är på och av som är det jobbiga. Han är halare än en ål den grabben. :-) 
(null)

Nu blommar gamla äppelträdet. 
(null)
<3

Just nu är vi inomhus Balder och jag. Balder har ett litet ställe dit han hämtar saker och liksom "gömmer". Där ligger bl a en av mina strumpor och en av mina sandaler....

Ute upplevde vi nyss dramatik på högre nivå. Ett par småfåglar jagade iväg två ekorrar. En av ekorrarna tog ett jätteskutt från tall till gran..."hoppa han från tallegren..." ;-)

(null)
"Följer storebror..." :-)
(null)
Styvmorsviolen blommar. Ångermanlands landskapsblomma. En av mina favoriter. <3

Till sist: vi behöver inte leva upp till andras förväntningar...:-) 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #kvinnofientligt#lättattväljaparti#balder#koppelträning#äppelblom;

Kommentera inlägget här :