Torsdag

publicerat i Allmänt;
(null)
Jag, liksom måsen får stanna inne och titta ut på småresterna av snön...Jag pga av feber, måsen pga att han har lite svårt att flyga ;-)

Ett minne:
Jag tror att det var på söndagarna som pappa skickade mig på ett ärende. Jag skulle köpa Expressen på kiosken vid Shellmacken. Jag minns hur jag höll hårt i slantarna i handen. 1 kr och 50 öre. För 50-öringen fick jag köpa godis, 5 kolor räckte det till. Jag sög långsamt på kolorna på hemvägen. Njöt. Jag fick läsa tidningen efter att pappa läst. Det fanns en barn-och ungdomssida . "Stingklubben" hette den och jag har för mig att Gösta Knutsson brukade medverka där. Jag var medlem, förstås! ;-)
I år fyller Expressen 75 år. Grattis! Det var alltid Expressen som gällde för pappa. Aftonbladet var tabu. ;-) Han ändrade aldrig åsikt. 
Själv läser jag båda på nätet. Gillar Aftonbladet bäst. ;-)



(null)
Ja, ungefär så ;-)

Och så här:
(null)

Årets julvärd är ju Marianne Mörck. Kan inte annat än bara gratulera svenska folket! Så härlig människa! <3

Var rädd om Dig!
Hoppfullheter
❤️

Taggar: #feber#expressen#julvärden;

Kommentera inlägget här :